بهترین و تازه ترین مطالب پزشکی و آزمایشگاهی و طب سنتی در همین سایت
تبلیغات
سخن روز


 

آخرین ارسال های تالار
تاریخ : 30 دی 1392 18:41
نویسنده : salamat
نظرات : 0

دندان پزشکان می گویند بهترین سن برای جراحی دندان عقل زیر سن 20 سالگی است، چرا که عوارض و درد کمتری دارد.

دندان عقل به سومین دندان آسیاب بزرگ اطلاق می‌شود. این دندان کمی دیرتر از دندان‌های دیگر رشد می‌کند و در سنین 17 تا 21 سالگی‌ می‌روید. با رشد انسان و کوچک شدن فک، فضا برای رشد دندان عقل محدود شده و در نتیجه دندان عقل خود را به شکل نهفته و نیمه ‌نهفته نشان می‌دهد.

تحقیقات انجام شده در زمینه دندان‌های عقل نشان می‌دهد که این دندان‌ها در بسیاری ازموارد، مشکل‌ساز بوده و به جراحی ختم شده‌اند. دندان‌های عقل بعد از پوسیدگی، موجب پوسیدگی دندان‌های مجاورو عفونت در اطراف می‌شود و گاهی نیز با بستری ‌شدن در بیمارستان و جراحی همراه است.

درآوردن دندان‌های عقل در سنین سالمندی ممکن است این مشکلات را به همراه داشته باشد:

*با افزایش سن ریشه‌ها قطورتر شده و ممکن است کشیدن دندان را سخت‌تر کند

-التیام ضعیف‌تر بعد از کشیدن دندان
-پوسیدگی دندان‌های مجاور
-احتمال فک جوش شدن دندان
-احتمال شکسته شدن استخوان در افراد پیر در حین جراحی و درآوردن دندان، کاهش تحمل بیمار به دلیل شرایط سنی و درمان‌های پزشکی از قبیل مصرف داروهای قلبی، ریوی و .... .
توجه کنید که اگر این دندان تصمیم به رویش و قرار گرفتن در محیط دهان را داشته باشد، پیش از این‌که شما تولد 20 سالگی را جشن بگیرید، سر و کله‌اش در دهانتان پیدا می‌شود. بنابراین اگر تا این سن خبری از دندان عقلتان نشده است، باید به فکر جراحی آن و خارج کردنش باشید.
اگر سن شما از 40 سالگی گذشته است و هیچ مشکلی با دندان عقل تان ندارید، بهتر است دیگر به فکر خارج کردن آن نباشید، چون بعید به نظر می‌رسد بعد از این نیز دچار بیماری‌های لثه، پوسیدگی و یا تغییرات کیستیک در اطراف این دندان شوید. فقط کافی است هر 1 یا 2 سال یک‌بار، یک عکس رادیوگرافی از دندانتان تهیه کنید تا مطمئن شوید هیچ عارضه جانبی وجود ندارد.


نظرات : 0 | بازدید از پست : 0
تاریخ : 29 دی 1391 21:17
نویسنده : salamat
نظرات : 0

طب سوزنی یک روش شفادهی قدیمی در طب سنتی چینی است که با فرو بردن سوزن های نازکی در نقاط خاصی از بدن باعث بهبود درد می شود. در ابتدا طب سوزنی تنها برای تسکین درد بکار برده می شده اما امروزه برای درمان بیماری ها نیز کاربرد دارد. بیشتر از ۳ میلیون نفر در آمریکا به طب سوزنی رو آورده اند اما در سایر کشورها این طب عمومیت بیشتری دارد. در فرانسه از هر ۵ نفر یک نفر طب سوزنی را امتحان کرده اند.
طب سوزنی چگونه عمل می کند؟
طب سوزنی با تحریک ۱۴ نقطه مسیر عبور انرژی، در پی انتشار جریان حیاتی بدن که در زبان چینی به آن “چی” می گویند، می باشد. دانشمندان می گویند سوزن ها بدن را به آزاد کردن اندروفین که یک مسکن طبیعی است واداشته و همچنین ممکن است جریان خون را بالا برده و فعالیت های مغزی را تغییر دهد. افراد بدبین براین باورند که طب سوزنی یک دارونماست و بصورت تلقینی مایه تسکین بوده و عملکرد آن تنها به دلیل اعتقاد افراد به این طب می باشد.
آیا طب سوزنی آسیب زننده است؟
سوزن های طب سوزنی بسیار نازک می باشند و اکثر افراد احساس درد نداشته و یا هنگام فرو کردن سوزن در بدن بسیار درد خفیفی را احساس می کنند. این افراد اعلام می دارند که بعداز درمان احساس پر انرژی بودن و آرامش دارند. با این حال سوزن ها می توانند درد موقتی بهمراه داشته باشند.
طب سوزنی و درد کمر:
اگر درمان های متعارف نتوانسته کمردرد مزمن شما را بهبود بخشد، طب سوزنی می تواند. ۲ گروه قابل اطمینان پزشکی پیشنهاد می کنند در چنین شریطی، فرد طب سوزنی را امتحان کند. یافته های مطالعات وسیعی که در این زمینه صورت گرفته حاکی از آن است که طب سوزنی، هم در مقام واقعی و هم ظاهری از درمان های معمول کمر دردهایی که بیشتر از ۳ ماه بطول انجامیده اند، بهتر عمل می کند. البته هنوز نمی توان درخصوص اثر طب سوزنی بر کمردردهایی که مدت کوتاهی طول می کشند قضاوت کرد.



نظرات : 0 | بازدید از پست : 0
تاریخ : 5 آبان 1391 17:30
نویسنده : salamat
نظرات :

http://nimamohyeddin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=81&itemid=1
مکانیسم طب سوزنی بر اساس فرآیندالکتروشیمیایی بنا شده و مانند انتقال پیام عصبی از مرکز عصبی یعنی سیستم عصبی عمل می کند.
دکتر مولازاده متخصص طب سوزنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مکانیسم طب سوزنی بر اساس فرآیند الکتروشیمیایی بنا شده و لذا مانند انتقال پیام عصبی از مراکز عصبی (سیستم عصبی

مرکزی) عمل می کند و این مکانیسم اصلی فرآیند طب سوزنی است یعنی در فرد سیگاری به علت مصرف نیکوتین اسید موجود در سیگار گیرنده ، نیکوتین بدن نسبت به مصرف سیگار عادت کرده است و باید با مکانیزم الکتروشیمیایی این گیرنده های سلولی را به حالت اولیه بازگرداند که طریق سوزن زدن (طب سوزنی) به نقاطی که در طب سنتی چین با تجربه چند هزار ساله مشخص شده پیوسته پیام الکتروشیمیایی ایجاد کرده و این گیرنده ها را به حالت قبل از مصرف نیکوتین باز می گرداند.
وی گفت :برنامه درمانی (پروتکل درمانی) در هر فرد سیگاری با توجه به موقعیت جسمی و روانی متفاوت است و قبل از شروع طب سوزنی باید مقدار تری گلیسیرید خون که مرتبط با نیکوتیک اسید است اندازه گیری شود و در صورتی که فرد دچار افزایش بیش از حد تری گلیسیرید شود قبل ازطب سوزنی اقدام به درمان دارویی برای تبدیل تری گلیسیرید خواهد شد سپس نقاط مهم طب سوزنی شده و یا برای تسریع و کوتاه کردن زمان هر جلسه طب سوزنی الکتریکی یا لیزر استفاده می شود.



نظرات : | بازدید از پست : 0
تاریخ : 10 فروردین 1389 12:11
نویسنده : salamat
نظرات :

آسیب ورزشی و پیشگیری از آن از مقولات مهم طب ورزش می باشد.آسیب های ورزشی خوشبختانه اغلب  بطور موثر درمان می شوند و اغلب افرادی که دچار صدمه دیدگی ورزشی می شوند به نحو رضایتبخشی دوباره به ورزش باز می گردند. از سویی بسیاری از صدمات ورزشی و عوارض ناشی از آن را می توان پیشگیری نمود

بطور کلی صدمات ورزشی یا بصورت حاد ایجاد می شوند و یا مزمن هستند.
آسیبهای ورزشی حاد:
مثل پیچ خوردگی ها,دررفتگی ها,کبودی ها,خراشیدگی ها, کشیدگی عضلات , رباطها , شکستگی ها , آسیب مغزی , کمر درد حاد , زانو درد حاد و سر درد معمولاً به دنبال ضربه و تروما رخ می دهند.شایعترین آسیب و صدمه ورزشی حاد را کبودی ها و خراشیدگی ها تشکیل می دهند.آسیب و درد مچ پا را شایع ترین آسیبهای ورزشی اسکلتی عضلانی محسوب می کنند و شایع ترین آسیب مچ پا هم پیچ خوردگی مچ پا می باشد که سبب درد پا می شود. 
علائم و نشانه های آسیبهای ورزشی حاد عبارتند از:
1- درد شدید و ناگهانی
2- تورم
3- عدم توانایی در تحمل وزن بدن روی اندام تحتانی
4- حساسیت در لمس ناحیه
5- عدم توانایی در حرکت مفصل در تمام دامنه حرکتی آن
6- ضعف شدید اندام
7- در رفتگی یا شکستگی قابل مشاهده
آسیبهای ورزشی مزمن:
معمولاً‌ ناشی از فعالیت بیش از حد و اعمال نیرو بر روی یک بخش خاص از بدن در هنگام ورزش رخ می دهد.
علایم و  نشانه های آسیبهای ورزشی مزمن عبارتند از :
1- دردی که با انجام حرکات ورزشی تشدید و با استراحت بهبود می یابد.
2- درد از نوع گنگ و مبهم است.
3- تورم
انواع شایع آسیبهای ورزشی
1- کشیدگی و پارگی های عضلات و رباطها

Sprain به کشیدگی رباطها ( که استخوانها را به هم ارتباط می دهند ) اطلاق می گردد. علل ایجاد کشیدگی رباطها عمدتاً‌ ضربات هستند که سبب جابجایی استخوانها از هم در محل مفصل و کشیدگی رباط یا پارگی آنها می شوند. این کشیدگی ها 3 درجه دارند که درجه 1 آن کشیدگی خفیف و درجه 3 آن پارگی کامل رباط است. نواحی از بدن که بیشتر در معرض این  ...........

ادامه مطلب را بخواند........



نظرات : | بازدید از پست : 0
تاریخ : 4 فروردین 1389 19:00
نویسنده : salamat
نظرات :

مصرف كلسيم:براي پيشگيري از پوكي استخوان سعي كنيد در هر سني كه هستيد متناسب با سنتان كلسيم مصرف كنيد.

اگر کسي در نيمه اول زندگي ، کلسيم ، خوب مصرف نکند ، به سختي مي تواند آنرا در نيمه دوم زندگي جبران کند.

ميزان کلسيم مورد نياز افراد در روز:

از ۱۱تا ۲۴ سالگي   1200  -  500  ميلي گرم

از ۲۵ تا ۴۹ سالگي ( شامل زنان غير يائسه ۱۰۰۰ ميلي گرم )

از ۵۰ تا ۶۴ سالگي ( شامل زنان يائسه ۱۵۰۰ -    ميلي گرم )‌

در بعد از ۶۵ سالگي ۱۵۰۰ ميلي گرم

زنان باردار يا شيرده  ۱۵۰۰ - ۱۲۰۰  ميلي گرم

بهترين راه به دست آوردن کلسيم ، خوردن غذاهای پرکلسيم است مانند : 

لبنيات : شير ،‌ پنير و ماست ( انواع کم چربي را انتخاب کنيد و نگران نباشيد که کلسيم کمتري را به دست مي آوريد ، زيرا کلسيم اين غذاها همراه چربي آنها نيست )‌. اگر نمي توانيد شير را تحمل کنيد ، ماست و‌ پنير جايگزينهاي خوبي هستند .

 

ماهيهاي نرم استخوان : نظير ماهي آزاد ، ساردين ، کيلکا

سبزي هاي تازه ،خشکبار ، حبوبات ، سويا

نكاتي براي سنين مختلف

10 تا 20 سالگي:

بانک استخوانتان را با ذخيره ي کلسيم سرشار کنيد . به نظر مي رسد استخوانهاي نوجوانان براي جذب کلسيم ساخته شده است . استخوانهاي نوجوانها براي آن است که کلسيم را جذب کنند و از آن استفاده کنند . در استخوانها ، ابتدا داربستهايي از پروتئين به طور ميکروسکوپي ساخته مي شود و بعد اين داربستها به وسيله کلسيم ، پر و انباشته مي شود . بدين ترتيب استخوانهاي متراکم ما ساخته مي شود . در اين سال ها براي ساختن استخوانهاي قوي به حداقل ۱۲۰۰ ميلي گرم کلسيم نياز داريد . سعي کنيد به جاي انواع و اقسام نوشابه ها ، ( روزانه ۳ ليوان ) شير بنوشيد . همچنين از منابع ديگري که کلسيم دارند مثل ماست ، پنير ، سبزي ها با برگ سبز تيره زیاد مصرف کنید .

20 تا 35 سالگي:

گرچه در اين سالها به راحتي استخوان ساخته نمي شود ، ولي استخوانهاي شما در همين سن به حداکثر قدرت خود خواهند رسيد . مهم است که در اين سالها ورزش کنيد و دريافت کلسيم کافي داشته باشيد . شما تقريباً روزانه به ۱۲۰۰ ميلي گرم کلسيم نياز داريد . شرکت در ورزشهايي که درآنها پاهايتان وزنتان را تحمل مي کنند شما را درساختن استخوانهاي محکمتر کمک مي کند .

35 تا 50 سالگي:

ممکن است به تدريج شروع به از دست دادن استخوانهايتان کرده باشيد . در چنين مرحله اي از زندگي دريافت مقدار کلسيم کافي ( ۱۰۰۰   ميلي گرم ) و ورزش براي در حداقل نگه داشتن سطح کاهش قدرت استخوان ضروري است . بيشتر زنان در ۵۵-۴۲  سالگي يائسه مي شوند . اگر قبل از اين سنين قاعدگي شما نامنظم شده يا علائمي از يائسگي داريد ، در رابطه با پوکي استخوان نيز با پزشکتان مشورت کنيد . در ضمن شايد لازم باشد در مورد روشهاي سنجش تراکم استخوان که مقدار پوکي آن را نشان مي دهند ، از پزشکتان سئوال کنيد .

بالاي 50 سال:

زناني که وارد مرحله ي يائسگي شده اند ، ممکن است سالانه ۱ تا ۶ قسمت از صد قسمت قدرت استخوانشان را از دست بدهند .

مصرف مكملهاي كلسيم در اين سن اكيدا توصيه ميشود.علاوه بر آن برخي داروها مانند رالوكسيفن نيز توسط پزشك پيشنهاد ميشود.

دريافت مقدار کلسيم کافي و ورزش هنوز مهم اند . شما بايد حداقل ۱۰۰۰ ميلي گرم کلسيم دريافت کنيد . بايد سعي کنيد به اندازه ي کافي در معرض نور آفتاب باشيد تا ويتامين دي لازم را دريافت کنيد . حداقل ۲۰ دقيقه در روز و سه بار در هفته پياده روي داشته باشيد .



نظرات : | بازدید از پست : 0
آمار جهانی

free counters

 

 


آخرین مطالب
  
 

با سلام به شما بازدید کننده ی عزیز ، امیدوارم مطالب سایت و همچنین مطالب تالارهای گفتمان رضایت شما را جلب کرده باشد . منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوست عزیز هستیم .با تشکر